Julpyssel is the shit man



Idag var jag uppe och hoppade omkring kl 12.00 Gick in i duschen och sedan blev det lunch. Efter det satte vi igång och "jonglerade". Vi satte igång med
lussebullsdeg, knäcksmet, chokladröra och pepparkaksbak på samma gång. Mitt i allt detta satt Felicia och pillade in nejlikor i apelsiner som sedan hängdes upp i fönstret.

Blev omkring hundra lussebullar - mina var klart snygagst eftersom syrran tycks ha tappat snitsen, satt bara o kastade deg på mig. Var gäller det pepparkakorna så blev det 2 brännda plåtar och 2 plåtar som klarade sig fint.
Klätt granen har vi också gjort idag, nu står den i vardagsummet och ser lite tom ut. Är ju van med min familjs fullklädda plastgran. Förstår ju självklart att en riktig gran inte har lika jämnt mellan grenarna, fint blev det i alla fall.

Käkade middag precis, Karis mamma o pappa kom hit. Det fick bli köttfärslimpa och potatisgratäng med sallad och en massa olika såser och kex med ost. Till efterrätt blev det en youghurtblandning med skurna mangobitar, mörk choklad, kaffebönor och kardemumma i - MUUUUMS!

Det var min dag idag.
Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback