Kungens Protest Mot Nobelmiddagen

Idag är det Nobeldagen som ni alla redan vet (förhoppningsvis) Kungafamiljen tvingas då sitta på middag med en massa nobelpristagare och ja, ni kan historian om hur det går till med prisutdelning, middag och dans.

I alla fall så stod jag
i duschen för en timme sedan och funderade på hur oerhört tråkigt det måste vara för Kungen med familj att sitta på den där otroligt tråkiga och stela middagen.
Och i duschen så kan ju jag komma på de mest korkade saker att tänka på. Så idag kom jag fram till att det skulle vara så extremt kul om
Kung Karl Gustav XVI skulle övertala sin familj att helt enkelt bara skita i att gå på middagen. Som typ att bara säga "Familjen, jag vet hur ni känner för Nobelmiddagarna år ut och år in äntligen har jag tagit mod till mig att erkänna för er; att jag också tycker att det är tråkigt, därför tycker jag att vi skolkar från den idag".

Gud vad snopna alla skulle bli om Kungafamiljen uteblev lixom, så sitter de hemma i balklänningar med fötterna på soffbordet, tuggandes på en massa Toffefee under familjär glädje, god harmoni och gapskratt eftersom "Man har så kul med toffefee". Sen skulle Kungen ställa sig upp och sjunga nationalsången medans de övriga i familjen Bernadott gör honör.

Kungens förklaring skulle vara att de absolut inte hade lust att sitta på ännu en grå, tråkig middag med en massa människor som inte pratar svenska.

Och stackars Victoria sen som alltid tycks vara den sociala, måste prata med varenda människa som vistas i lokalen. För att inte prata om Madeleine som drar ut på party så fort hon bara kan
."En stor whiskey till, tack". -Nobelångest?

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback