Chokladbollar



Livet är nog värt att leva igen.

Jag skulle kunna jämföra processen som jag gått igenom med chokladbollar.
Först har man en massa ingredienser - känslor/ tankar, som man blandar ihop och får en riktig röra i huvudet.
När allt är så mixat det bara går så är det dags att ta upp en liten klump och rulla en boll utav det. Det är som när man äntligen lyckats fånga in en flygande tanke och samlat ihop det som har med den att göra i en hög.
När man fått en fin boll så är det dags att rulla den i cocos eller pärlsocker. Samma som att man löst upp en tanke utav många och lyckas tänka på en sak i taget.

Efter att du format och garnerat alla chokladbollar så är det dags att lägga upp dem vackert på ett fat eller liknande. Det är då man har avslutat sitt tänkande och kan leva vidare. Då alla problem till slut är lösta.

Mina tankar är på gång. Jag kanske inte har lyckats sortera ut alla men i alla fall en hel del. Livet har äntligen lättat och det är dags att klättra upp igen :)

Peac out ..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback