Tisdag + Onsdag



Igår va jag iväg och träffade älskling eftersom att det va länge sedan sist och han åker ju till Irak på Fredag... :( Kmr sakna han sjukt mycket. Han blir ju borta i 2 månader. Så jag får sitta här och agera "mammas lilla flicka"  och sköta skolan och jobbet så gott jag kan. Medans han missar våran 5:e och 6:e månaders dagar. Det suger. Jag hade ju värsta gulliga planerna. O jag får inte vara med o fira hans födelsedag heller. Ähh Jag tar igen allt senare.
 
Efter det bar det in till stan för att träffa en kompis som skulle sova hos mig :P
Blev lite Sex and the city, Hannibal, bil-kåta gubbar och annat skit innan vi somnade. Skit irriterande eftersom att min kompis absolut skulle sova i min säng även fast jag hade tagit ner en madrass och bäddat.

Anyway idag träffade jag Erica, Nergiz (undra om hon stavas så) och Rojda. Blev lite rundvandring i Kista centrum och träffade på Rayd & Ali med en snabbis. När Erica hade köp sin tröja och vi hade suttit och fikat på donken i typ 1 timme så gick vi till Bikbok och efter det blev det att vandra till jobbet för mig - med en liten omväg förbi godishörnan inne på grossen ;P
Jobbade från halv 5 till kvart i 9 sen gick jag till bussen. 

Fick en skit skum känsla på bussen till Jakobsberg - För ca en halv sekund kändes det som att mina lungor tömdes och jag inte fick luft. Höll på att svimma. En halv sekund känndes som 10 minuter. Jag fick lite ångest efteråt och saknade min övervikt. Började nästan gråta när jag tänkte på hur mycket jag har plågat min kropp för att se ut som jag gör idag. 25 kg lättare sedan ett år tillbaka. Jag mår ju skitbra över det. Men just efter den där halv-sekunden så kändes det som om jag ville ha tillbaka vartenda gram av de där 25 kg:na. Sjuk ångest.

Jag skulle aldrig i mitt liv vilja ha tillbaka dem. Jag kanske mådde bättre då på något sätt. Men jag trivs bättre nu. Inte för tjock inte för smal. Har mitt självförtroende på en laglig nivå, vet vad jag är kapabel till, håller koll på vikten. Jag trivs helt enkelt. Jag skiter i att jag väger 75 kg. För mig är det som att väga 50. Det kanske låter mycket i folks öron. Men jag är gladare över att ligga på 75 än på mina tidigare 98 kg.

Peac out
..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback