Jaourhems-Placerad


                                      Jag och Syster Felicia på Tallinkryssningen i Januari


Jag och mamma började tjafsa igår, så jag ringde soc och mamma ringde polisen. Jag blev omhändertagen av soc och placerad i ett jourhem ute i uppsala (precis på gränsen mellan uppsala och sthlm). Nu ska jag bo där ett tag framöver.
Familjen är jätte trevlig. Bor med Föräldrarna Wim och Nettan deras 2 biologiska döttrar Filippa och Tindra. Sen bor det 2 till där + jag. Har ingen riktig koll på vad de heter för jag har inte träffat dem än.
På gården har de 4 hästar 2 shettlands ponnys och 2 ridhästar, 3 katter, 2 hundar och en kanin.

Jag har kommit till världens drömplace förutom att de inte har någon dator som man får använda. Sugit värre. Så måste alla vara på sina rum klockan 9 på skoldagar. Och så får man inte ha sin telefon efter läggdags.
Men jag antar att det är sånt man ska må bättre av.

Idag ska jag träffa Amanda sen hämta min väska i sumpan av soc eftersom jag inte hade några kläder med mig. Sen ska jag för hoppningsvis träffa min kille så ska jag o Mandis kolla på hans fotbollsmatch.
Undra vad han kommer att säga när jag berättar att jag bor i uppsala. Han tycker att det är pinsamt att jag inte bor hemma.

För övrigt sitter jag i skolan nu och SKA skriva ett Historiaprojekt om första och andra världskriget. Hurra va kul >.<
Men gjort ska det bli. Pratade också med Gunnar om att jag inte kan göra svenskauppgifterna eftersom jag inte får åka hm och hämta böcker. Han vill ge mig vg, men om jag inte lämnar in uppgifterna så får jag bara G. Så jag lär ta en tur till Rektor Eivor och prata lite.

Kanske får träffa milis idag med om hon orkar kolla på fotboll med mig.

Peace out
..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback