Från en trygg fest till ett uppvaknande i Rinkeby

 
En helt skadad kväll, var det igår. Festade i jakobsberg, men vaknade i Rinkeby.

Jag tar allt från början.
Jag kom hem
till Anna kl halv 7 på kvällen. Fadi var på väg med en platta, som Anna beställt, själv var jag inställd på attdricka cola. Så kom Andres och Jocke dit och vi började packa ner ölen i påsar för att börja bege oss iväg till Veronica. All öl fick inte plats i påsarna så vi fick förfesta lite hos Anna innan. Så efter en öl gick vi vidare till festen. Det var jag, Veronica, Håkan, Jocke, Andres, Marii, Anna och Fadi - jävligt dålig partystämning.  Efter ett tag kom Ogge,

Alla jobbar på samma ställe som jag. Så började Anna få i sig lite för mkt så hon tog min telefon och bjöd in en kille från min skola till festen, han kom och tog med sig en kompis, som också går i våran skola. Så fick jag gå och hämta dem på stationen i jakobsberg, så gick vi tillbaka och Anna började
skrika på mig för att jag hade bjudit in dem. Och jag försökte förklara att hon bjöd in dem.  Sen kom Jennie och Alex efter nån minut, då blev stämningen lite trevligare. Plötsligt var hela lägenheten fylld av människor som drällde in. Efter att jag ställt om klockan vid 1-tiden så att klockan alltså var 12 igen förlorade jag mitt minne. Jag vet att jag hade druckit 6 starköl och gick in på en vodka-cola sen en white russian med mint. Sen satt jag och Håkan och diskuterade politik som övergick till löner.

Efter en timme kom Marii ut o sa att Anna hade dragit och jag började skratta, för jag hade hennes nycklar. Men endå stannade jag kvar på partyt. Sen
ringde Nasho vid 1 och han hade tydligen vart på fest han med, i Rinkeby. Så sa han att jag skulle sova med han. Han o hans killkompis skulle komma och hämta mig med bil. Det var jag glad över och jag kunde knappt förstå att han hade ringt mig. Ännu mindre kunde jag fatta att han va i Rinkeby.

Så jag och Marii fick skjuts av Jennie och Alex till stationen, där väntade jag först med Marii på hennes tåg, sen fick jag vänta i ytterligare en timme på att Nasho skulle komma. Så åkte vi mot Rinkeby. Först satt vi i en soffa i hans kompis vardagsrum och pratade, sen konstaterade Nasho att hans kompisar störde honom, så han vek ihop en madrass på golvet och
gick in i ett annat rum med mig. I rummet låg hans 3:e kompis och sov på en bäddsoffa.  Vi lade oss bredvid varandra på madrassen under ett täcke och kramades. Sen efter en halvtimma skulle han gå på toa och jag frågade om han skulle komma tillbaka o sova med mig, han sa ja. Men han kom inte tillbaka förrän klockan 6 på morgonen och då för att han inte hade ställt om klockan så han skulle väcka mig klockan 7 och jag vägrade gå upp. Jag sa att klockan bara va 6 och att jag ville sova en timme till. Då förstog jag också att jag han inte sov med mig på natten.

Han lade sig ner bredvid mig den sista timmen. Men hans kompisar kom in ock skrek på han på arabiska flera gånger. De frågade när jag skulle gå därifrån. Kvart i
7 kände jag mig inte välkommen längre, så jag tog på mig kvällens partykläder och drog ut. Jag frågade om Nasho kunde följa mig till bussen men han sa nej, så jag fick ge mig ut själv i Rinkeby, där jag aldrig vart förut och inte hittar någonstans. Efter en kvart hittade jag en busshållplats. Tog bussen till spånga för att komma i tid till min arbetsintervju.


Bilder kommer i morgon.

Peace out
..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback