God morgon

Godmorgon alla.
Vaknade kvart över 6 i morse a att klockan ringde, men jag orkade inte gå upp så jag tänkte ta ut en liten somorgon. Det gick inge vidare för klockan 06.38 ringde Min fostermamma och väckte mig. Hon trodde att jag hade gåt upp redan så då blev det fart i mig. Bara att slänga på sig kläderna och grabba tag i en frukt på vägen till skolan. Fick nästan springa till bussen för att hinna.

Nu sitter jag i skolan och vet inte om jag är nöjd eller ej över gårdagens inköp. Kan bero på att det blev lite dyrare än jag hade tänkt mig. Fast ibland måste man ju få
kosta på sig lite extra, tyker jag. Och jag vet att det kommer att bli jättefint.

För tillfället håller vi på att skriva en nytolkning på "
ett anspråkslöst förslag" av Jonathan Swift. Vi ska alltså skriva om den som en satir och göra den till nutid. I satiren ska vi ta upp ett utav dagens samhällsproblem och jag valde att skriva om rökning. Tyvärr röker jag själv och jag ser den här uppgiften som en god anledning till att äckla mig själv eftersom jag endå ska sluta innom den närsta tiden. - Säger inte varför.

Ska skriva vidare nu.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback