VÄRLDENS ROLIGASTE HELG



Tjaba tjena.

I helgen vsr det konfaläger i kyrkan, där jag jobbar. Morgonen började halv 7 för min del, med att vakna, duscha i kallvatten och efter det gå 4 km i -7 grader för att komma till bussen. Och så var jag 45 minuter för tidig till kyrkan för att Anna hade tagit fel på tiden, det var ju snällt.

Så vi ledare snackade lite om den kommande kvällen, gick igenom ett schema och förberedde inför en superrolig natt.
Konfirmanderna kom och vi fick göra armband och umgås för att lära känna varandra. Sen vart det middag och sen fri tid till att se på film, spela guitarrhero, sjunga karaoke. Kl 21.00 var det dags för en liten andakt - och som vanligt får ju jag reda på något precis innan. Den här gången skulle jag sjunga "tears in heaven" framför alla medans Rickard spelade gitarr till. Det hela lät ju som det lät.

Sen var det fri tid igen =) vid 23.10 gick jag och Sara ut och tog luft och efter det fastnade vi i köket för kvällskäk med Jocke. Det var vid den tiden som jag började bli ytterst övertrött. Så jag skrattade åt allt. 40 minuter i köket drog med sig en jävla massa skratt =).
adet började med att Jocke hotade mig med att kasta grillkrydda på mig - vilket han gjorde. Rakt i ögat. Då kastade jag powerking över honom och missade väll mest. Så trodde jag att han skulle börja jaga mig vilket ledde till att jag kutade in i personalköket bredvid och smällde igen dörren efter mig.
Då märker jag självklart att det inte går att låsa upp dörren från insidan. Så fär stog jag inlåst i ca 10 minuter o bankade på dörren då jag märker att den sviktar innåt. Så jag tog ett rån (kex) och la i min ficka på munktröjan sen kutade jag ut till köket vi satt i innan. Där stod Jocke och Sara o garvade för fullt. Då tog jag rånet och smulade över huvudet på Jocke. Då blev han arg =) Över att jag rånade honom.

(bör tillägga att jag fick  torka upp och sopa efter mig).



Efter det gick vi ut till konfirmanderna och glodde på film, tog några turer o kollade läget, snackade en massa skit och Jocke skulle ju tydligen vara rolig och berätta en saga - på min arms bekostnad. Har blåmärken över hela underarmen, men det kan jag gå in på mer specifikt en annan dag. Sen blev det en massa karaoke. Ca 2 timmar konstant sjungande från min sida. Kan ju säga att jag inte hade någon röst idag (måndag) Men jävligt kul va det.

Efter karaoken blev det lite tröttare stämning. Så Oscar fick tag i en mic och jag i den andra. Vi battlade i säkert en och en halv timme. Sänkte varandra fram och tillbaka på flera andras ekostnad. Men huvudsaken var att vi höll oss vakna och att konfsarna hade roligt. Sen tröttnade vi lite och då satte vi på film vid ungefär 4-5 tiden.

Jag och Sara klunkade i oss ca 2.5 liter powerking under den natten. Och jag tror att jag är den enda som kan svära med handen på hjärtat att jag inte som en enda sekund den tiden.

Jag bör också säga att jag aldrig har haft så roligt någonsin förut, det gick ut över min röst men det var värt det. Jag kom hem kl 18.10 ungefär - inte sovit en blund mellan 06.30 på Lördag morgon - 18.40 på söndag kväll.
I normala fall går jag upp 05.30 och lägger mig 22.00 så jag var vaken ca 35 timmar.

Eftersom jag ännu inte sovit ut så tänkte jag gå och lägga mig nu.
Ps. Bilderna har inget med helgen att göra.
godnatt =)

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback