Jobbet

Svarta spetslinnet på.
Ni får bättre bilder senare när jag börjar använda det.

Jobbade från 11.30 - 15.15 idag, stämplade ut 15.20 för att det var mycket folk. Lite roligare nu när man kan packa maten och hjälpa till i kassan. Fick börja med att göra läsken sen fylla på skåpen men vad som behövdes och när det var klart hjälpa de som stod i kassan. Runt, runt gick det, men kul var det. Det bästa med jobbet är att tiden går så snabbt. Man hinner inte tänka på annat än vad man behöver packa ner i matkassarna eller vad som ska fyllas på.


Man hinner knappt kolla klockan - vilket man inte heller vill eftersom tiden då börjar gå långsammare. Den största nackdelen med jobbet är att man måste städa efter andra. Det är inte det mest frächa att slänga andras mat på brickor som är nedkletade i ketchup, man blir lite lätt illamående när man ser hur folk grisar ner. De skulle ju aldrig göra något sådant hemma. Min poäng är att jag ger dem maten och är trevlig och som tack skitar de ner som om de vore smågrisar.

Som privatperson kan jag säga att det är respektlöst medans jag på arbetet får bita ihop till en lätt suck. Trotts detta kan jag inte låta bli att älska jobbet. Man blir glad av alla vänliga människor som man kan hjälpa och arbetskamraterna är hjälpfulla och trevliga. Det kan helt enkelt inte bli bättre. Min mamma suckar djupt varje gång jag pratar om jobbet. Hon förstår inte hur man kan jobba på en snabbmatsrestaurang "det är ju så dåligt betalt". Men det tycker inte jag. Många bäckar små. Jag jobbar bara 4 dagar i månaden och endå får jag tillräckligt mycket betalt.


Det är ju inte riktigt som när jag jobbade på Stadium då jag hade en lön på 66,22 och 100% OB på helger (132,44:-/h). Nu har jag en lön på 73,90 och OB på 18:-/h, men jag klagar inte för jag skulle lika gärna kunnat sitta hemma och gnällt över att jag inte har ett jobb. Jag hade bara tur som fick mitt jobb och jag trodde aldrig att jag skulle trivas så bra som jag gör.

McDonalds är ett glädjepiller.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback