Föräldrar alltså

Igår blev det jobb och sen film. Kollade på Skönheten och Odjuret, den är ju riktigt läskig :O inte konstigt att jag var rädd när jag var liten. Kunde knappt somna efter.


Idag tog jag en ledig dag, bestämde mig för att skriva provet efter lovet och då hade jag inga lektioner. Så idag har jag tvättat kläder för att kunna lämna tillbaka arbetskläderna till McDonald's, fick skjuts dit av pappa eftersom jag ändå skulle hem till han och mamma för att klä julgranen och hämta resväskor.
Mamma lyfte inte ett finger för att hjälpa till, vilket ju inte var så konstigt eftersom hon var full. Hatar att vara där när hon har druckit, blir bara en massa tjaffs. Vissa perioder kan hon i alla fall hålla sig ifrån alkoholen i några dagar, andra perioder dricker hon varje dag... typ som nu.


Nu är hon inne i en period då hon dricker varje dag. Kan bero på att hon haft en massa pengar till dryck då mormor förde över pengar till min julklapp... Enligt mamma "drogs de pengarna av ifrån banken" vilket inte alls stämmer.
Pappa hade gömt en flaska vodka i frysen för att inte mamma skulle dricka upp den och då han inte vågade ha den hemma ifall mamma skulle hitta den så gav han den till mig. Jag håller den i alla fall i tryggt förvar. 


Det är lite lustigt. Pappa har aldrig uppmuntrat mig till att dricka. Han har vänligen bett mig att inte dricka sprit innan jag fyllt 20, så ger han mig en flaska vodka... Jag vet att det inte var för att uppmuntra mig till att dricka men det är ändå lite motsägelsefullt. Äh men den tackar jag för. Den får stå och lysa i min samling tills jag är på väg ut i partysvängen nästa gång. Jag är ju inte precis någon smygalkoholist som sitter ensam inne på mitt rum och huttar.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bra gjort ! :)

2010-12-21 @ 10:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback