Tar tag i saker och ting

Nu är det skärpning på hög nivå som gäller om ni ska vilja läsa min blogg känner jag.
Har blivit dålig på att uppdatera. Ska försöka skriva så mycket jag kan innan jag åker till Egypten.


Idag har jag inte gjort någonting speciellt. Var i skolan hela dagen, pratade med en lärare angående mitt Svenska A betyg, skulle ju gjort prövningen i somras men den gav jag upp eftersom jag inte fattade de sista uppgifterna. Tänkte då läsa kursen under mitt 4:e år, så fick jag veta på utvecklingssamtalet att det var omöjligt eftersom kursen tas bort till nästa höst. I alla fall pratade jag med läraren och bad om att få göra de sista uppgifterna på obestämd tid (så länge de e klara innan studenten). Det gick hon med på och jag lovade då henne en debattartikel till efter jul. - riktigt skönt att veta det.


Efter skolan tog jag tag i ytterligare ett problem som suttit som en klump i magen. Nämligen jobb! Jag ringde min chef och frågade när han jobbade nästa gång, fick veta att det var i morgon. Då sa jag "Jag har tänkt på det här länge och jag tror att det är dags för mig att säga upp mig". Ska åka dit i morgon och skriva på uppsägningsavtal, så hoppas jag att han är resonabel så jag slipper jobba i helgen, känns fjantigt med en lön på 500-600 kr.


På kvällen träffade jag Angelica en sväng för att åka ner till ICA och köpa cigg och choklad. Var skönt att träffa en vän som får en att tänka på annat. Fick även ett oväntat samtal nyligen, från en gammal vän jag inte träffat på 1-2 år. Det var trevligt.


Tror jag ska skriva klart uppgiften i Projektarbete nu så jag slipper få en utskällning i mrogon för att den inte är gjord. Sen blir det film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback