God is the creator of WAR

Nu kommer ännu en Dusch-filosofi.

Det blev ingen lång och utförlig sådan idag eftersom det är en riktigt luddig sak jag har som slutsats.

I alla fall... Om vi tänker oss alla människor på jorden. Vi tillhör olika raser. (Bli inte sne på mig för att jag säger det, vi vet alla att det är så fast folk säger att raser inte excisterar). Raser bråkar ofta med andra raser eller tycker illa om dem - Det kallas RASISM (lite basic sådär).

Vi får lära oss i skolan att man inte ska vara rasister, men ser vi tillbaka på det hela. Vi går enda bak till att Gud skapade jorden (som kristendomen säger). Gud skapade även människan. Människan delades alltså in i raser av inte någon mindre än Gud själv. I alla fall om man ska tro Rutqvists hustorier ifrån 7:an-9:an att folket på jorden pratade alla samma språk och försökte bygga en stege upp till Gud. När vår Herre märkte detta så ville han såklart att folket skulle misslyckas. Och
vipps så började alla prata olika språk så de inte kunde komunicera. redan där blev vi grupperade.

Sen kan man tro hans historia om att Gud skapade första människan; när människan var i bakugnen så blev den brun. Gud kastade den människan till Afrika därför är alla där svarta. Självklart tror inte jag på det här men det är endå en kul tanke att om Gud skapade människan så var det f*n i mig han som skapade rasismen också.

Vet ni vad Gud sa när han skapade sin andra neger?
- Oj, jag brännde en till. (hihi)


Jag är inte rasist. Jag har kusiner från thailand, italien/Schweiz och släktingar från all over. Mina ex var från Irak och jag är på g med en lkille som har atinamerikansk bakgrund, så att säga att jag är rasist är som att säga att Bert Karlsson är smal - en stor lögn

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback