Ingen alkohol till mig

Underbar Fredagskväll.

Här i huset käkar vi fredagsmiddag i typ 3 timmar, enbart varannan fredag då Kari vart i Göteborg. Då får Jens laga maten och han drar alltid hit sina 2 polare som är de mest laidback jag någonsin mött. Vi var 9 pers som käkade middag idag, efteråt är det ost & kex, man pratar om när Karis söner var små, skrattar, pratar ännu mer och skrattar. Så håller vi på i flera timmar. Bara bubblar på.

Fast idag var det lite skillnad. När vi skulle sätta oss till bords frågade Mats (karis kille) vilka som ville ha champagne... Alla över 18 sa "jag". Jag satt själv och drömde om hur gott det skulle vara. Så häller Mats upp till alla och kollar sedan på mig och frågar: "Mathilda, ska inte du också ha lite bubbel" varpå jag och Kari säger "Jag/hon är inte 18 ännu". Jag med en mer drömmande och sorgsen röst och Kari med en mer "absolut-ingen-alkohol-i-vuxet-sällskap-under-18-år" röst. (Vilket innebär ingen alkohol innan hon fyllt 18) fast hon säger ingenting när jag har druckit med kompisar, då låter det bara "sånt gör ungdomar" eller "äh, det är normalt att vara ute och slira ibland". Men nej ingen champagne för mig i deras sällskap.

Efter middagen fick vi veta att champagnen var för att fira deras 1-månadsdag. Det var ju lite gulligt. Tidigare var det tillsammans i över 18 år. Jobbigt att behöva börja om räkningen.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback