En bidragande faktor till meningen med livet (?)

Kom precis ut ur duschen.

Kom precis ut ur duschen med ännu en ny dusch-filosofi. Denna gång en med lite mer perspektiv och en mer seriös sådan.
Jag kom på, eller jag tror att meningen med att jag lever är för att få uppleva just livet och för att skapa förändring. Tror att vi alla finns till för att skapa förändring på vårt alldeles speciella vis. Vad vi än gör så gör vi ju något för Jorden även om det är bra eller dåligt, bara vi excisterar så bidrar vi till något. Sen kan man se det på vilket sätt man vill. Vi ska i alla fall ta vara på livet och bidra på det sätt vi själva vill och dessutom på ett sätt vi själva tycker är roligt.

Tänk vad fint man skulle se tillbaka på livet om man har gjort något man är nöjd med. I mitt liv finns en hel del som jag är stolt över. Vi hinner nog bidra till en massa saker. Okej, vi kanske inte kommer på hur vi ska bevara planeten i all oändlighet men vi gör ju framsteg. Kolla bara på allt som finns omkring oss. Vem fan kom på idén med skrivbord? Byggnader?. Allt är ju en helt klar förändring med innan det fanns.

Sen är det ju klart att detta
inte är meningen med livet. Tänkte bara att det kunde vara en utav alla bidragande faktorer, att vi alla gör någonting vare sig det är på gott eller ont.
Sitter nu och disskuterar detta med Fredrik över msn, vi är inte helt överrens, men ni som följer min blogg vet att mina "dusch-filosofier" inte är de mest seriösa även om denna var lite mer genomtänkt.

Fredrik och jag är inte överrens om så mycket egentligen. Vi tycker faktiskt helt olika om det mesta men det är lärorokt. Jag lyssnar på det han tycker och han lyssnar för hoppningsvis på vad jag tycker och tänker. Så lär vi oss utav varandra och kanske ändrar uppfattning om en del saker.  Alltid bra att kunna argumentera, stå för och disskutera om vad man själv tycker. Det är en viktig sak det med. Det är Fredrik expert på och jag också, därför vi kommer så långt i våra diskussioner. Har lärt mig mer av han än av de flästa vänner jag har, och det på bara ett par veckor. DET NI!

peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback