Then the game is on. Let us play by the rules.



Fredag 29/1 (samma dag som studiebidraget)

Så ska jag iväg på rättegång. Skall då infinna mig på Scheelegatan 7* i Stockholm kl 09.00. (fråga mig inte varför rättegångar alltid är så tidigt på morgnarna för jag har ingen aning). Denna rättegång kommer att ta upp den misshandeln som jag råkade ut för i somras, jag vill inte nämna gärningsmannens namn eftersom jag anser det vara respektlöst mot denne. Däremot kan jag säga att han/hon inte kommer att må så bra efteråt.

Förhoppningsvis får jag lite över 6000:- i skadestånd så Hans/hennes konto kommer ju att vara tomt de kommande månaderna.

Den här gången är det min tur att visa vad jag tycker om folk som bryter mot Sveriges lagar! Det är min tur att få tala till punkt! Det är min j-vla tur att visa vem jag är och vad jag GÅR FÖR! Den här gången kommer inte lögner att kunna stoppa mig. Den här gången har jag RÄTT!

Och om det krävs så slår jag igång min "ON-knapp" för skådespeleri. Någonting har jag nog lärt mig på scenisk gestaltning och drama. Tror faktiskt inte att jag komemr behöva det där och då, jag klarar mig bra på att bara vara Mathilda, som står upp för mig själv och som står upp för rätt och fel.


* Scheelegatan... vart ligger det?

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback