Up yours

Kom hem för nån timme sedan. Har träffat mina kusiner, farmor och faster idag. Var riktigt trevligt. Träffade majoriteten senast för 2 år sedan.

Nu har jag packat om väskan inför morgondagens resa till Öland. Är så sjukt pepp. Blir ju ingen dator på en vecka heller så då är det bildbomb som gäller.

Hunnit med en hel del idag, när jag kom hem så sprang jag ner till ICA och hämtade ut mina skor, nu en storlek större. Fortfarande knepiga att få på sig men det tänjs ut bara jag går in dem. Så sjukt snygga.


Fick även ett fint brev när jag kom hem, från Kronofogden. Yes, tänkte jag, nu får jag pengar. Men icke sa nicke... JAG är skyldig 23.046 kr. 23tusen är inte lite pengar för en 17-åring. Speciellt inte när man inte har de pengarna. Helt depprimerad nu. Om jag har den där skulden nästa år så får jag ingen lägenhet. Skulden är från det att jag blev fälld för rån förra året. Alla har vi våra åsikter om det hela, vi behöver inte gå in på vad jag tycker om den domen.

I alla fall var vi 4 pers som skulle dela på summan 23.000... solidariskt ansvar... Vilket då betyder att de som har inkomst betalar, de andra har inget jobb så då är jag den enda som ska betala. Och jag är betalningsskyldig fram tills dess att de där 23.046:- är betalda, även om jag betalar 20.000 och de andra 3.000 tillsammans. Spelar ingen roll vem som betalar mer än de andra bara skulden blir betald.

Tycker jag är sjukt orättvist, jag som i alla fall har ett jobb borde ju inte behöva betala för de som bara sitter på arslet och inte anstränger sig. Dessutom fick jag ett brev förra sommaren där det stod att jag då hade 0:- i skuld, efter att de då tagit nästan 2.000 av mig. Blir sjukt irriterad över att få en brev  nu där det plötsligt står 23... Har ju förstört hela min framtid om jag inte lyckas betala det. Är jätte mycket på samma gång och så är man ung.

Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Men jag känner att jag inte har någon större lust att lägga 23jävlatusen för folk som inte kommer ge mig ett skit tillbaka.

Antar att det är slutshoppat för min del nu. Blir till att jobba ihop varenda tusenlapp till skulden och studenten för jag ger inte upp mina studentpengar för det här, aldrig i livet.

Kommer bara bli arg om jag fortsätter skriva.
Försöker hinna med ett inlägg innan jag lägger mig annars blir det ett i morgon innan jag drar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback