Rättelse ang strand + midsommarfirande

Anonym om Sveriges finaste strand:

ursäkta påpekandet men campingen tillhör SKUTSKÄR, älvkalerbys camping är älvkalerby fiskecampingen så det är inte samma sak på långa vägar, tänkte bara rätta dig innan du kör folk till fel ställe :)


Då får man tacka för rättningen, håller ingen riktig koll på vart ställen hör till här uppe. Fanns väll en tid då jag gjorde det, men de senaste 6 åren har jag ju bott i Stockholm som nog alla mina läsare redan vet.
Då ligger alltså stranden i riktning mot Älvkarleby om man åker ifrån Skutskär. Däremot vill jag starkt mena att det på någon vänster hör ihop med Älvkakleby eftersom det står det på skylten när man kommer fram till Rullsands Camping, men det är inget viktigt. Har i alla fall för mig att den ligger i Älvkarleby.


Idag är det midsommar,hittills har jag klätt majstång, dansat till små grodorna, hjälpt mormor med midsommar lunchen, klätt mig i en vit klänning och njutit utav den underbara solen... Vem försöker jag lura egentligen? Sitter här i shorts och linne och lyssnar på spotify medan jag kollar skor på Nelly.com Midsommar är överskattat så länge man inte får fira den med vänner i stället för familj.

Gick upp 12.30 och käkade frukost, nu sitter vi och väntar på middagen som ser likadan ut vid varje högtid. Jag äter då i "midsommarlunch" 3 gånger om året, vi kan kalla det julbord när vi ändå håller på. Eller varför inte påskbord på samma gång... Lax, julskinka, sill, potatis, ägg, prinskorv, köttbullar, rödbetssallad mm... Det enda som skiljer sig är brödet och potatisen eftersom man inte äter vört på sommaren och inte självodlad färskpotatis på vintern.

Nu vet ni hur pessimistiskt jag ställer mig till midsommarn', hoppas ni får en trevlig dag trotts allt.

Peace out
..v, 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback