Det mest onödiga jag gjort i hela mitt liv

Tänkte berätta om den mest onödiga saken jag någonsin gjort i mitt liv.


Som ni vet åkte jag till en kompis igår. Han sa att han bodde lite utanför Södertälje, jag vet inte hur det är med er men när någon säger "lite utanför" så tror jag att det är ca 10 min med buss. Anyway, jag åkte till Södertälje. Där skulle jag ta en buss mot någonting jag inte visste. Visade sig att bussen skulle komma efter 1½timme. Först tog det mig altså 1.25 att åka till södertälje sen skulle jag vänta lika länge på en buss.

Det gjorde jag i alla fall. Så sa han att det brukar ta typ 20 min med bussen. Jag var framme hos han 1 timme efter att jag stigit på bussen. Gjorde mig även ovän med busschauffören redan vid påstigning eftersom han bodde utanför Sls' gränser vilket gjorde att det kostade pengar utöver Sl-kortet. Jag hade inga pengar så jag fick åka gratis ut dit. Chauffören undrade bara hur jag skulle komma hem sen.

Nästa problem uppstod när jag konstaterade att bussen inte hade någonting som ropade upp eller visade vilken nästa hållplats var. Faktum var att jag inte ens visste vart jag skulle gå av. Tillslut visste jag det, men då var jag tvungen att be chauffören att säga till när vi var där, vilket han inte ville. Han tyckte att man skulle veta innan vart man ska istället för att fråga andra...

Kom i alla fall fram och befann mig någonstans mellan Järna, gnesta och Trosa (långt åt helvete). Så var jag med han och hans killkompis i en timme innan jag skulle åka tillbaka. För att klargöra det onödiga för er lite tydligare så tog det 4 timmar för mig att komma dit för att vara där i en timme.

Fick pengar till bussen hem utav min kompis, han följde med mig till bussen mot sin vilja, var svinkallt ute. Så började jag bråka med nästa busschaufför. Han ville inte ta emot kontanter på bussen. Han tog bara kontokort. Jag blev rosenrasande och bönade & bad för att han skulle ta emot mina 30 kr utan växel, men det gick han inte med på. Så jag fick en skriftlig avi med ett belopp på 76 kr som jag ska betala inom 10 dagar; för en resa som skulle kostat 26 kr -.- Man blir lite arg vid bara tanken på det.

Kom fram till Södertälje efter 35 minuter, som min kompis sagt skulle vara 20 minuter. Tror han har lite problem med tidsbedömning. Väl i Södertälje missade jag tåget precis, fick vänta i en halvtimme på nästa. Ringde runt halva kontaktlistan för att hitta någon att prata med. Enbart Erica och Jasmin som kunde göra mig sällskap över telefonen.

Kom hem ca 02.05.
Håller ni inte med om att det är onödigt att resa i 6.5 timmar för att hälsa på någon i 1 timme och dra på sig en penningbot för "plankning" fast man hade pengar. En sak e säkert, dit åker jag aldrig igen.
hade fan hunnit upp till Gävle för att hälsa på mormor och sedan tillbaka till Väsby på kortare tid är 6.5 timmar.

Peace out
 ..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback