Slaskskrapor

Nu har jag funderat lite igen...

Tänk er en fönsterskrapa, en plogbil och ett Jetplan... Vad får ni för bild?
Jag får en lösning på problemet med läckande skor och slask. Om vi kopplar på "fönsterskrapan" som är förstorad på ett plogbilsliknande fordon så skulle vi kunna skrapa bort all jävla slask som pryder gatorna när det töar.

Hur många av oss gillar när skorna läcker in vatten? Jag tycker i alla fall inte om att bli blöt om fötterna så fort jag går utanför dörren. Det där blöta, tjocka, äckliga
SLUSH-liknande slasket skrapar vi bort ifrån vägarna och forslar till ett jätte Jetplan som står redo på Arlandarna. Med flygplanet sänder vi slasket till nordpolen där isbjörnarna håller på att dö ut på grund utav den globala uppvärmningen. På så sätt kan vi få torra fötter och en fortsättning på isbjörnarnas liv.

Skulle det inte bara vara skönt att skicka iväg problemet dit det gör nytta i stället? Jag tror att vi tänker så med en hel del saker, ibland vill vi bara ifrånsäga oss alla problem, skicka dem åt fanders och slippa dem. Moget vore ju ifall vi bara kunde lära oss fejsa allt och leva som vi lär. Vi utsätter oss själva för våra problem och därefter får vi leva med det. Inget är svårt - allt är vad man gör det till.

Men usch vad jag skulle må bra ifall
slaskskrapor infördes så gatorna kunde bli slaskfria på studs. Då kommer våren mycket snabbare och vi skulle nog alla bli gladare och utstråla mer värme till våra medmänniskor. Jag kanske är en drömmare eller önsketänkare - men låt mig få drömma och låt mig få önska, för mig är det ett sätt att fly undan verkligheten för en liten stund.

Peace out ..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback