Löning + avmagnetiserat kort = Sparsamt

  
Shopping är livet.

Började dagen med Svenska, men det finns inte mycket roligt att säga om det så vi hoppar direkt till draman. Gruppen åkte till Solna business-park för att hitta arbetsförmedlingen så att vi kunde börja filma. Jag var gangster ;) Hiphop-keps, shutterglasögon, hörlurar, luva hoodtröja med fasttejpat "WC" på den och mjukisbyxor (det är meningen att folk ska tro att WC är toalett, ska vara dåligt gjort och betyder dolt West Coast för er som inte fattar). Men det var riktigt roligt och svinkallt bör påpeka att min förkyldning blev värre efter. Jag gick runt och såg ut som en analknullad pingvin typ. Lade till lite roliga show-off rörelser som att gå o klia mig i baken fast det var ju bara för att leva mig in i rollen. Inte så att jag brukar gå runt o klia mig.

Donken med Jennie till lunch, fick in lönen idag så köpte även T-shirten och linnet på Gina Tricot. Tänker väldigt mycket på att köpa sommarkläder så att man är förberedd. Gick i alla fall hur bra som hellst att betala o ta ut pengar. 3 minuter efter att vi var inne på Gina Tricot  står vi i kassan på Lindex, Jennie för att köpa tights och jag för att betala ett shampoo. Expediten tar mitt bankkort och drar... 1:a försöket = inget händer. 2:a försöket = inget händer... 3:e, 4:e, 5:e, 6:e och 7:e försöket händer det fortfarande ingenting. Då säger hon att mitt kort är avmagnetiserat. Jag blev riktigt shockad eftersom det gick hur bra som hellst att betala på Gina Tricot innan.

Efter att jag jobbat i kyrkan gick jag till automaten för att ta ut pengar till Felicia... Då vägrar automaten läsa av mitt kort. Bekräftat; mitt kort är 98% avmagnetiserat. Jag och Felicia tog samma tåg ifrån Karlberg till Rotebro, där tog vi bussen till Infra city för att jag tänkte att det kanske funkade att hämta ut mitt paket ifall de slog in allt manuellt. Kassörskan tog fram mitt paket, drog ut kvitto och började knappa på tangenterna och dra mitt kort. Efter ett par minuter ger hon upp och säger att det inte går. Där bekräftades att mitt kort var
100% avmagnetiserat.

Jag blir så otroligt frustrerad, jag ville ju hämta ut mitt paket och betala tillbaka min skuld. Nu måste jag ju beställa ett nytt kort och innan det är framme e det ju nästan för sent. Tänkte dra med Fredrik på en liten rolighet i början på nästa vecka också men inga pengar = ingen frihet, så det blir inte av.

Fick en hundring av Kari precis för mat till i morgon eftersom hon inte är hemma på kvällen. Vad ska man äta då mån tro? Blir nog käk hemma och pengar i plånboken i stället.

Ska glo på film nu och råböla över min otroligt dåliga vecka.


Peace out ..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback