Eftertexter

Hur går man vidare?
Hur ska jag bära mig åt för att ta mig upp igen?
Hur ska jag orka leva igen?
Varför övergav du mig mitt i allt det här?


De 4 frågorna är eftertexter till scenerna jag ser framför mig. Jag finner inga svar, vill inte ha svar.
Jag väntar på gråten som sitter i halsgropen och tårarna som är nära att falla men det kommer ingen gråt. Inga tårar faller. Jag är nollställd och fortfarande schockad. Jag är förstörd.
Jag som kunde gråta för minsta lilla bara för en vecka sedan, nu går det inte. När jag kom hem i fredags kväll och berättade för Kari så skakade jag och hulkade. Ett par tårar kom men jag grät inte ut. Jag skakar till och från fortfarande men jag vill gråta ut. Jag blir lättad efter gråt.
Det är som att jag, i varje liten tår, tömmer mig själv. Jag får ur mig det som ska ut. 

När tårarna kommer lär dem inte sluta falla på ett bra tag.

Jag ligger vaken näst intill hela nätterna och skakar. Ser alla bilder och scener framför mig på repeat. Kan inte somna förrän tidig morgon. Sen i fredags har jag bara lyckats få ca 9 timmars sömn. Jag förstår inte hur min kropp och jag orkar med det. Jag är helt slut, utmattad och trött - men sova kan jag inte. 

Peace out
..v, 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback