Gourmetmat och sällskap

Kom precis hem ifrån grannen. Kari bjöd över mig till henne på tjejmiddag. Vi började med en fördrink, jag fick coca-cola. Så var det förrätt - typ av buschetta med löjrom, gräddfil, gräslök och avokado. Efter det blev det grillad fläskfilé och grillad hallomi rullad i bacon med melonsallad sedan ost & kex och på det rabarber & jordgubbspaj med grädde och capuccino.

Rullade nästan hem käns det som. Länge sedan jag var så mätt.
Hade det i alla fall riktigt trevligt med sällskapet som bestod av mig och två 50-plusare. Den trevligaste lördagkvällen på länge tycker jag (om man bortser från förra helgen med Fredrik).

Ska jobba i morgon så blir snart att lägga sig till rätta i sängen och försöka sova på den där capuccinon, blir inga problem, är redan så pass trött. Störningsmomentet blir Atle & Co som spelar fotboll/volleyboll utanför mitt sovrumsfönster.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback