Yesterday

Glömde ju att blogga igår.
Fick veta att jag klarat av nationella i matte B så jag blev överlycklig, nu har jag ingen matte mer matematik i mitt liv. Åkte till stan och träffade Yasmine efter skolan, en tjejkompis ifrån min högstadieskola. Vi har som tradition att träffas den 20:e maj, gå en runda istan förbi Rigoletto vidare ner på stureplan en runda inne i gallerian sedan ut och gå igenom gatorna kring Norrmalmstorg. Igår var det ju den 21:a, varken hon eller jag kunde träffas i torsdags.

Igår blev även en variant på träff. Vi gick den vanliga rundan och på Stureplan började vi prata om kronprinsessans bröllopp, så kom vi inte på när vigseln var vilket ledde till att vi gick runt och frågade folk ifall de visste datumet... Kan ju säga att vi fick fråga runt väääääldigt länge innan vi fick fram ett svar, som dessutom var korrekt (19/6) Intresset för sveriges kungafamilj är nog inte så stort i alla fall ;) och så skrivs det och pratas det om dem i media hela tiden. Ingen bryr sig.

Vi gick vidare till kungsträdgården där Rix FM festival var i full gång, köpte glass för 5 kr, fick provsmaka den nya O'boy-sorten, fick O'boy brickor och svettband och även delta i Lidls godisregn :D Man kände sig som ett barn igen och den där vinnarinstinkten sattes automatiskt igång. Jag och Yasmine slängde oss åt höger och vänster, ner på marken, upp i luften för att få tag i så mkt godis som möjligt. Sedna mådde man ju väldigt dåligt när man kom på att det var som att ta godis ur ett barns hand.

Vår tradition går även ut på att korsa Kungsträdgården och gå till Grand Hotel, så det gör vi varje år. Igår var vi ju inte på det mest seriösa humör så vi skulle absolut fråga om hur mycket ett rum kostar för en natt, lät ju ganska horigt. Vi hade trott att det var rena överklasshotellet, men den synen spräcktes när receptionisten sa att det fanns rum för 3000/natt och då ingår spa och frukost... Det är inte så farligt dyrt liksom.

Vi gick tillbaka till Kungsträdgården och knatade runt där ett tag tills Erik Saade kom, då tog det inte lång tid innan vi var på väg mot T-centralen för att ta tågen hem.

Kul har man alltid med Yasmine.



Drömde en hemsk mardröm inatt också, har jättesvårt för att förklara den men den handlade i alla fall om Fredrik, Jasmin (min klasskompis Jasmin) och om mig. Kort och gott... Jasmin gick in på en toalett med Fredrik hemma hos honom, jag satt i köket med Kari. Jag hörde deras skratt där innifrån och jag blev svartsjuk.
Var så arg när jag vaknade att jag hade lust att strypa dem båda, sen kom jag på att det faktiskt bara var en dröm.

Jobbat hela dagen idag från 12.30 - 17.00 så är jätte trött och grinig för att jag bara ätit frukost idag. Får bara rast om man jobbar minst 5 timmar. Ska snart gå över till grannen med Kari och äta middag, grillat är gott.

Peace out
..v,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback