From beeing important to beeing the worlds greatest

Dagens början har minst sagt varit stressig. En massa samtal hit och dit till kompisar, kollegor och andra viktiga människor.
Samtalen har varit både jobbrellaterade och personliga. Känner mig ganska viktig, lite som en knytpunkt, en sluss mellan en person till en annan.


Blev även tipsad om ett jobb jag ska söka. Eftersom en bekant till mig också söker jobb så var jag vänlig nog att tipsa även han. Jag är lite som en bläckfisk när det gäller jobb. Tar åt mig alla jobb som kommer till min kännedom samtidigt som jag tipsar andra om lediga platser. Det är där jag känner mig viktig. Lite som en privat arbetscoach. Har mina synpunkter på hur man ska bete sig när man lämnar in sitt CV, hur ett CV ska skrivas, hur man bör föra sig och klä sig. Sen är jag rellativt bra på att se vad en person skulle passa bra ihop med för arbetsuppgifter.


Jag är ganska stolt över mig själv, när jag tänker efter. Hur jag själv kan vara glupsk när det gäller jobb men även dela med mig. Får en slags maktkänsla av det, som att folk inte skulle klara sig utan min hjälp, att de är beroende just av mig. Jag har deras framtida arbetsliv i mina händer och om jag skulle sluta tipsa dem skulle de stå där arbetslösa.


Kanske är jag beroende av att känna mig maktfull, det vet jag inte ännu men en sak som är säker är i alla fall att jag föddes till att leda. Jag är en ledare och det kan ingen ta ifrån mig. Jag är ingen Adolf Hitler, men jag har en stark vilja, vilket jag inte försöker missbruka. Jag missbrukar inte min makt, jag använder den smart.


Visste ni att jag har lätt för att manipulera folk?
Egentligen på ett ganska fult sätt. Jag kan få folk att tycka om mig även fast de tidigare tyckt illa om mig. Jag vet hur man spelar sina kort rätt samt fel. Beroende på hur jag vill att personen ska påverkas av det.
Tänk vilken makt vi bär på och hur vi alla kan få folk att ändra sig antingen genom att säga någonting till dem eller ändra sitt kroppsspråk/ansiktsuttryck. En gåva vi alla bär på som lätt kan missbrukas. Jag hoppas att vi alla kan bruka den rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback