Tillägg

Tillägg till gårdagens inlägg om McDonald's som arbetsplats angående lönen.


Jag tjänar 83.74 kr i timmen, då med tanke på att jag är 18 år.
När jag var 17 år tjänade jag 73.90 kr i timmen. Nästa löneförhöjning kommer när jag fyllt 20. Man kan även få högre lön beroende på erfarenhet. OB'n är väl inte den bästa, ligger på ett par kronor bara. Men jag klagar inte så mycket på lönen, även om jag är underbetald och endast skulle tjäna ca 12.000 i månaden ifall jag jobbade 40h/ veckan. Jag är glad att jag har ett jobb och att jag får ut lite extra pengar varje månad.


Ibland lär man nöja sig med det lilla man får helt enkelt.


I jämförelse till när jag jobbade på Stadium i 2.5 månader och tjänade 12.000 där som 15-åring, så är ju självklart McD ingenting. Jag bryr mig inte så noga med vad jag har för jobb bara jag trivs och har roligt, vilket jag har. Dessutom anser jag att ett brett vetande är bättre än ett fokuserat vetande. Jag kan hällre lite om allt än massor om något specifikt. Meriter är värdefulla - Glöm aldrig det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå 12.000 kr är fan as bra jämfört med barnbidraget!=) Du borde vara mer än nöjd! :)

2010-10-09 @ 15:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback