Kyld

Fick skjuts till och från jobbet - är oerhört tacksam. Så slapp man alla timmar på buss och pendeltåg. Gick till jobbet 100% frisk och kom därifrån förkyld. Då blir det till att gå i varma kläder den kommande veckan. Ska försöka klara av hela veckan utan att behöva sjukanmäla mig, tror dock att jag kommer få lida enormt utav det.


Fick berättat för mig att jag, när jag var liten, sa att jag var Kyld - när jag var förkyld, älskar småbarn som ska försöka vara smarta och säga komplicerade saker. Vet att jag mätte mecimetrar (centimetrar) på en linjal när mamma pluggade, för att mäta upp t.ex. socker vid bakning använde jag mig av en decimalkopp och inte ett decilitermått... Som det kan bli


Kom hem för en stund sedan, käkat middag och så. Nu ligger jag här och tänker ta det lugnt resten av kvällen. Ska läsa ett par sidor i en bok som vi har i läxa i engelskan, mer ansträngande än så blir det inte. Slänger nog in ett inlägg senare också =)


Puss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback