Angelica & Frida = Två underbara själar

Skulle kunna skriva en hel bok om hur otroligt underbara Frida och Angelica är. Men med tanke på att jag inte har tid för det just nu så tänkte jag bara skriva lite kort om dem.


Angelica slungades in i mitt liv på ett lite annorlunda sätt. Vi träffades på en fest där hon stog och bubblade på med min lillasyster och sedan presenterades för mig. Fick veta att hon bodde i närheten av mig och därav mitt intresse för att lära känna henne.
I början av festen småhatade jag henne av en massa anledningar. Mest av allt det första intrycket av henne eftersom vi ju inte hade pratat med varandra. Fick hennes Facebook där och då. Vi hördes inte av någonting alls i stort sätt. Så en dag när jag åkte hem ifrån skolan klev hon på bussen och jag var osäker på ifall det var hon eller inte så jag v¨ågade inte riktigt säga hej. När vi båda skulle av på samma hållplats blev jag ännu mer osäker eftersom det påminde om henne, båda log lite blygt och osäkert, klev av bussen och gick åt varsitt håll. När jag kom hem skrev jag till henne på FB eller MSN och frågade ifall det var hon eller inte och hon hade vart lika osäker som jag. Fick med henne till Infra City den dagen för att få hjälp att bära hem paket och ungås lite. Sen dess har vi hörts kontinuerligt. Nu för tiden vardagligen.


Frida träffade jag genom Angelica. Det började med att jag fick höra mycket om Frida eftersom Angelica pratade mycket med henne. Sen träffades vi när Angelica firade sin födelsedag i December. Mitt första intryck av Frida var ungefär "that high-class bitch", tyckte att hon var missanpassad på Ego och det såg ut som att hon tyckte sig själv vara bättre än alla andra. Men efter att vi pratat lite grann så var de tankarna som bortblåsta. Angelica fortsatte prata med Frida ofta och ibland när jag var med Angelica o de två pratade i telefon kunde Frida säga att de skulle höras sen för att Angelica var med mig... Blev lite svårt att förstå signalerna och ajg blev osäker på vad hon egentligen tyckte om mig. Vi träffades igen och då fick jag förklarat att jag är den enda av Angelicas kompisar som Frida någonsin tyckt om. Vi kom bra överens. Efter några utgångar med de två kunde jag och Frida börja umgås på egen hand och det som förut var en längtan efter en ny vän försvann.
Även jag och Frida pratas vid dagligen.


Jag förstår inte hur jag kan ha kommit i kontakt med de två underbaraste vännerna på jorden. Tänk vad slumpen ibland kan ha stor inverkan i ens liv. Hur ödet kan bestämma.
Jag är så glad över att jag får umgås med två pangbrudar och jag uppskattar er över ALLT i världen. Ni är det bästa som hänt mig.



Kommentarer
Postat av: mmm

Du har så rätt så om frida, hon är omtänksam, fast på sitt egna speciella sätt.



Redan när ja träffade dig första gången, o redan innan har hon berättat hur mkt hon tyckte bra om dig.

säger hon det, så menar hon det.

På den punkten är hon grymt ärlig.



have a nice weekend!

2011-04-01 @ 15:02:07
URL: http://interoligtalls.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback