En annorlunda dag

Blir ett snabbt inlägg nu innan läggdags, är så förbaskat trött efter något som känns som världens längsta dag.
Hade Juridik-SM idag. Så vi började i skolan med att representanterna ifrån vår klass övade inför den kommande rättegången. När det var klart blev det lunch följt av vår Mösspåtagning, så nu får jag använda min studentmössa över valborg. När vi stegat ut ur aulan blev det lite Cider innan klassen ilade iväg till Universitetet.


Väl där mötte vi en skolklass ifrån Falköping and we owned the shit out of them. Nej inte riktigt men det kändes så på det material som togs upp. Sen att rättegången blev lite oklar för att båda klasserna tryckt på fel punkter är en annan sak. Men språkmässigt och av materialet var vår klass bättre.


När rättegången var över åkte vi tillbaka till skolan för att äta middag med de 3 andra juridik-klasserna som gick vidare till final: Danderyd, Brännkyrka och Ållebergs gymnasium. Till efterrätten fick vi höra vilka som vunnit; Danderyd, kanske inte helt otippat. Inte direkt ovanligt att de vinner. Och vi andra blev alla placerade som 2:or. Stod tydligen mellan Danderyd och Solna som vinnare, känns skönt att vi var nära i alla fall.


Nog om denna dag, den är ju nu över. Har vart en rolig dag. I morgon ska jag upp tidigt och skriva min del av projektarbetet och efter det blir det fest. Nu ska jag sova så jag orkar upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback