Torsdag 1 December

Mår dåligt över att jag nästan slutat blogga. Nu är det skärpning på det, många som sagt att jag får ta och uppdatera lite oftare (skratt). Fattar inte vad som är så roligt med att följa min blogg. Skriver ju inget speciellt egentligen.


Sen sist har jag i alla fall fått ut en diagnos. Eller nästan i alla fall. Har träffat en psykolog vid 3 tillfällen för att få veta vad jag lider av på insidan. Träffade även en läkare för slutgiltlig bedömning i Fredags. Vi gick igenom de 10 vanligaste diagnoserna för att se vilka som stämde in mest. Resultatet av hela "resan" blev antidepressiva tabletter. Började med dem i Tisdags och sedan dess har jag kännt mig oerhört uppåt, vilket är konstigt eftersom en bieffekt ska vara att man blir mer deprimerad till en början. Å andra sidan har jag bara tagit 25mg i 3 dagar så bieffekterna klubbar väll ned mig snart. Ska börja med 50mg på Onsdag. Förstår i alla fall varför folk kallar dem lyckopiller, länge sedan jag var så här glad i själen sist.


Ni får mer ingående information när jag vet exakt vilken diagnos jag fått. Än så länge har de bara sagt att det är en ospecificerad typ av depression och ångest. Innan månadens slut vet jag mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback