Laddar psyket




Försöker ladda psyket inför morgondagen.
Först ska jag ha ett mindre trevligt samtal med Jennie (hoppas jag). Efter det ska jag snacka med kuratorn bara för att checka läget med mig o sådär. Efter skolan ska jag träffa min kontaktperson och då hoppas jag verkligen att min kropp är hel och att mina kläder är rena.


Är medveten om att det värsta kan hända. Tidigare har jag lyckats stärka mig på bara några minuter. Men hur förbereder man sig psykiskt inför något man misstänker kommer gå åt skogen? Jag är ju för fan livrädd! Hur har jag kunnat stå i 45 minuter och tagit slag efter slag och spark efter spark utan att varken falla eller börja blöda? Är det ett slags nödförsvar min kropp sätter igång när jag befinner mig i "farliga" situationer?


Rädsla är inget tecken på feghet, alla är vi rädda för något och att kunna erkänna sin rädsla gör en starkare. Jag är livrädd för att bli slagen, inte för själva slaget utan mer för smärtan, förnedringen och kränkningen. Om jag bara visste hur jag ska rusta upp inför morgondagen, då hade allt vart mkt enklare. Annars får jag väll stå och darra som ett littet asplöv. Det som ska ske - ska ske. Jag vet vad jag måste göra och nu backar jag inte mer... Vad ni än säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback