Oansvarig & impulsiv



Orkade inte åka hem efter skolan för att jag var så trött, satt kvar lite mer än en timme innan jag var tvungen att åka hem så jag kunde vara på jobbet i tid. Tänkte slinka förbi ICA för att hämta ut det omtalade paketet, på vägen hem. När jag promenerade mellan bussen och ICA så såg jag för första gången att det låg en frisörsalong där.
Klev in för att kolla om de hade någon ledig tid till i morgon, så sa de nej, men de hade tid nu. Så slog spontaniteten till och jag satte mig under saxen... Utan att fråga om pris. Kostade 380:- rena rånet, får väl glädja mig åt att håret ser friskt ut nu (äntligen). Klippningen tog 45 minuter, när jag såg vad klockan var blev jag jättestressad så jag sprang till ICA och hämtade ut paketet för att sedan springa tillbaka till bussen.


Åkte hem och provade klänningen som var riktigt söt, känner mig lite som en prinsessa i den. Hann dock inte le åt spegelbilden tillräckligt länge förrän jag var tvungen att byta om och åka till jobbet. Efter jobbet blev jag så otroligt sugen på lösgodis... Tänkte gå in på Coop och köpa en stor påse men vid bankomaten sprack den drömmen, hade 10kr kvar på kontot. SJUKT!? Vart fan har alla pengar tagit vägen, fick jag inte 1700 i lön i fredags?! Kanske bara fick 1500... i varje fall fick jag ångest när jag kom på att jag ju ska på återbesök hos doktorn i morgon. Det besöket kostar 150:- och jag hade klippt håret och hämtat ut paket för 700:-
Ibland ska man tänka till en extra gång innan man spntant gör något.


Som tur var hann jag få tag i Kari innan hon kom hem så hon kunde ta ut pengar åt mig till läkarbesöket. Nu är jag lugn igen, fick nästan ont i magen för att jag kände mig så oansvarig och impulsiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback