Pssst!!!

Jag fick höra en riktigt rolig sak idag, blev positivt överraskad och har vart glad sen dess.


Var på soc-möte efter skolan idag för att träffa min nya kontaktperson som var jättegullig. Känns lite som att man fått en lekkamrat igen :D
Så hade min soc-tant 2 saker att säga när allt med kontaktpersonen var klart... En bra och en dålig nyhet, valde såklart den bra först.

Då fick jag veta att kommunen ska få köpa upp ett antal lägenheter i Kallhäll, den första håller redan på att avtalas om just nu. I alla fall så berättade hon att de ska göra "tjej-lägenheter" av dem. Lägenheterna är 3 rum och kök, så man ska bo 2 tjejer i varje lägenhet. Så frågade hon även om det var något jag var intresserad av... Att bo med en helt främmande människa i en lägenhet och ta hand om sitt eget. Det är en lägenhet man ska bo i för att förbereda sig för att bo helt ensam. Jag sa såklart JA!!!!


Ingenting är bestämt ännu och det är inte ens säkert att just jag får en plats i den lägenheten. När det väl är bestämt vilka som ska få bo där så kommer det gå jättesnabbt med flytt och så vidare. Nu får vi fan hålla tummarna för att allt går hem. Kommer visserligen vara en massa regler om vad man inte får göra och så vidare, men vem bryr sig. Jag får bo själv och ta hand om mig själv. Kommer ha en bostödjare och min kontaktperson som hjälper oss och ser till att allt funkar och går som det ska.


Men ÅÅÅÅÅHHHHHH, FATTA VAD GLAD JAG ÄÄÄÄÄR!!!

Sen kom den "dåliga" nyheten, som bara var en massa papper jag skulle läsa egenom angående min situation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback