10 -minutersbloggen

Fan vad pigg jag är idag. Rätt underligt med tanke på att jag hade sjukt svårt för att somna igår, grät mig till sömns. Känns som att det är lite av temat för den här veckan. fick ju byta ppillet förra måndagen ifrån Neovletta till Cerazette, vilket betyder att jag numera inte får i mig nå mer östrogen eftersom det var farligt för min hälsa (menade min nya barnmorska/gynekolog).


Min kropp måste därför ställa om sig och det är skitjobbigt. Det är som att vänja sig av med någoning man vart beroende av i flera år. Jag är just nu kvinnan som talar genom sina hormoner, SKITJOBBIGT!!! Börjar gråta för ingenting. Kan gråta fastän jag är glad. Samtidigt kommer jag på en massa saker, får typ minipsykoser, vilket jag också börjar gråta över. Här är man känslomässigt störd för tillfället.


Hoppas det går över fort så jag kan gå tillbaka till att vara tegelmuren jag varit så länge. Haft svårt för att gråta sedan i våras, alla vet vi varför. Sen när jag väl vill gråta så kan jag inte, men NU. Nu när jag inte vill gråta så kan jag inte kontrollera det. Igår tog jag sista dosen av Hp-pillerna också så otroligt skönt att slippa komma ihåg att ta dem.


Högskoledag i skolan, ska lyssna på en föreläsning eller två sen ska jag hem och kolla på gårdagens avsnitt av BB eftersom jag missade det och de inte hade lagt upp avsnittet på hemsidan. Så ikväll blir det 2 avsnitt för mig. Ska försöka hinna med lite projektarbete med eftersom jag fick en sån lust att göra det idag, redan skrivit 2 sidor av min del, lär bli ett par till innan jag är helt färdig. Som tur är har jag inga fler möten den här veckan.


Högskoledag var det ja. Appropå mina hormonförändringar och mina minipsykoser har jag kommit fram till att jag inte ska plugga vidare direkt, jag vill inte ens gå ett 4:e år. Jag ska ta alla kurser på Komvux och jobba under tiden, sen får vi se om jag pluggar vidare efter det. Sjukt vad man kan komma på andra tankar bara av en hormonrubbning.


Se så mycket jag hann kraffsa ner på 10 minuter. Slänger in en dagens låt senare och nått inlägg till om hur dagen ter sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback