Ansökan om verkställighet

Skulle ringa folkbokföringen för att få fram personnummer, namn och adress till tjejen som slog mig förut, står i kö i 5 minuter och när jag väl kommer fram inser jag att jag har alla uppgifter på ett papper redan -.-


Då är det bara att ringa kronofogden och stå i kö 20 minuter då, vill ha in mina pengar och tydligen måste man göra allt själv, men nu äntligen ska jag fixa det.



Man blir ju för fan galen. Kronofogden ville inte hjälpa mig förrän jag hade en kopia på domen, vilket jag inte fått ut så nu var jag tvungen att ringa Stockholms Tingsrätt för att begära ut den då har dom bara telefontid mellan 9-12 på förmiddagarna. Så nu måste jag mejla och då når inte papprena mig förrän onsdag (tidigast).


Vissa advokater är verkligen lata. Min sa att det skulle gå snabbare för mig att göra detta själv än vad det skulle gå för han att leta fram alla papper, som om det skulle ta över en vecka för honom :S Varenda samtal tar ju tid. Sen måste jag har en miljon papper hem i brevlådan som skall fyllas i och skickas in. Jag är 100 på att det hade tagit honom en dag och inte en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback