SL-krångel

Igår när jag var på väg till skolan så blinkade mitt SL-kort rött på bussen... Så sa chauffören att mitt kort var spärrat. Han lät mig åka med till stationen i alla fall så jag kunde kolla upp vad som var fel eftersom jag inte spärrat det. Gick ner till spärren vid tåget och förklarade ramsan så tog han ut ett kvitto på kortstatus och senaste datum för resor inom SL och där står det klart och tydligt "SPÄRRAT", men det missade gubben i luckan och på alla andra ställen på kvittot stog det "EJ SPÄRRAT". Han skickade mig på tåget till T-Centralen så att jag kunde gå till SL-center och fråga om hjälp.


När jag kom fram dit så berättade jag hela historien igen om att mitt kort plötsligt var spärrat och att jag inte hade den blekaste om varför. Efter ett par minuter sa även dem att kortet var spärrat och att de inte kunde göra någonting... "Men ring till kundtjänst". Fick planka hem igen och ringa kundtjänst. Nu ville jag ju veta VARFÖR mitt kort blev spärrat. Hos kundtjänst förklarade dem att någon annan hade registrerat sig på mitt kort och förlustanmält det, vilket gjort att mitt kort blivit spärrat... Personen som gjort detta kommer därför få ett pluskort hem i sin brevlåda. Ett pluskort som tillhör MIG!!!


Frågade kundtjänst omd e kunde se vem det var som hade gjort det och där blev svaret Ja, men de kunde inte tala om vem det var eftersom det skulle vara tjänstefel. Blev rasande. Kundtjänst sa att jag kunde kolla listan i skolan, som vi skrivit på för att kvittera ut våra SL-kort, och se om någon kan ha haft ett liknande nummer och skrivit fel. Väl i skolan idag så stegade ajg in på expeditionen och bad om hjälp, förklarade hela situationen och vi var tvungna att ringa kuntjänst igen, nu med expeditionens bekräftelse på att kortet verkligen är mitt.


Kundtjänst bad oss skicka den underskrivna listan med kortnummer vilket vi gjorde. I brevet bifogade vi även en kopia på mitt busskort så nu är det skickat till SL:s huvudkontor där de ska reda ut fallet. Tills dess jag har fått ett nytt busskort så kan jag bara ta mig fram och tillbaka till skolan om dagarna. Knappt så jag kommer kunna ta mig till jobbet, om jag inte får skjuts såklart. Skolan räknade ut att en bussremsa skulle räcka för mig till på måndag... Men nu ville ju inte spärrvakterna vara så snälla så istället för 2 "klipp" så tar dem 3, vilket gör att remsan bara kommer räcka till på fredag då jag måste köpa en ny. Kommer bli en dyr period.


Nu ska jag i alla fall snacka klart med Mr Tim på Msn och sen gå ut o ta min kvällscigg. Efter det blir det tandborstning och läggdags.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, liten och sårbar.."liten"? Okej!!

Rätt åt dig... :D

2011-04-01 @ 13:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback