Dagens låt - gårdagens söndagsplåga



Dagens låt - gårdagens mest nynnade...
I won't let the sun go down on me...
Jag hade en galet bra dag igår, hur mysig som hellst. Den började ute i skärgården och slutade hemma hos mamma och pappa. Där i mellan hann jag jobba, skratta, skojja, dricka en massa vatten och tjäna lite pengar.


Idag har vi dock nått kontraster till gårdagens underbara dag. För idag har inte mycket gått som det ska.. Skulle till ungdomsmottagningen kl 10.30 för att byta ppiller när jag väl kom dit sa receptionisten att att alla var på möte och att dom glömt säga att jag skulle boka en ny tid... så min AKUTTID blev flyttad till på fredag. Hur fan kan man flytta fram den så långt?


Efter det gick jag och köpte nya skor som jag kan jobba i. Stressade in till stan för att hämta min jacka som blev kvarglömd efter fredagens övernattning. Otroligt jobbigt när jag stegade ut i solen på lördagmorgonen, pigg & glad och insåg att busskortet låg i jackan som... juste... blev kvar uppe i lägenheten. Var inte mycket annat att göra än att köpa bussremsa och försöka klara sig så gått det gick hela helgen. I jackan hade jag då busskortet, legget, kontokortet, skåpnycklarna, headset till telefonen och lite andra grejer.
Anyway! Jag fick tillbaka jackan och kunde åka tillbaka till jakobsberg för att gå på socmöte.


Började mötet, som jag trodde skulle bli hur bra som hellst, genom att min soctant fick ringa till pappa som pratade länge och min soctant såg allvarligare och allvarligare ut, hon upprepade även vissa saker han sa så jag skulle förstå vad de pratade om - lite sneaky sådär.
Kom fram då att pappa ångrat sig och sa att han inte kunde ta lägenheten på grund av sin ekonomi.... ekonomin som han redan räknat på ska hålla. Sen var det ett par hundra andra anledningar... Pundhuven finns överallt. Hur kan man skriva på ett lägenhetskontrakt till sig själv OCH sina barn för att sedan bara kasta skiten och sparka ut ungarna på gatan?


För det är där jag kommer stå om 2 veckor. Soc har inga andra lägenheter, pappa har valt mamma framför mig och syrran. Jag är helt tom. Ni som tycker att jag är en oansvarig 18-åring som bara lever på andras skattepengar... ni kan ju tänka innan ni börjar snacka. För det går inte att få lägenhet själv när man har kronofogden efter sig. Felicia har ju ett säkrat boende i alla fall. Men nu är det min situation som är i fokus.


Jävla dissfunktionella föräldrar man har, de e fan dem som borde ha det så som jag haft det, de senaste 3 åren. Det är tur att min gadd redan sitter där den ska (dock fyllas i på onsdag), annars har jag inget annat att säga än: I won't let the sun go down on me, I won't let the sun go down


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback