kavaj-kurragömma

Härlig dag idag!
Började dagen med att ligga kvar i sängen på grund av M***V**K. Sjukt vad det gör ont.
Efter ett par tabletter kunde jag ta mig upp och in i duschen, nu ska jag äta frukost och efter det tömma sjukskåpet på alla ipren så jag kan åka iväg till stan och hämta min kavaj.


Det var en sak som var lite lustig igår. Jag förklarade mitt shoppingproblem för Frida på telefon igår. Så sa jag något i stil med: "när man letar efter ett klädesplagg så hittar man aldrig det, men när man inte letar eller inte behöver plagget så ser man det överallt". så svarade Frida "ja, jo det är ju sant". Så fortsatte jag: "Det är som när man inte har pengar, då hittar man alltid saker man behöver/vill ha, sen när man får pengar så är de sakerna slut". Frida svarar: "Men vadå? du har väll inga pengar nu?"
"Nej det har jag inte. Det är just därför jag kollar runt idag, för idag behöver jag ingenting eftersom jag inte kan betala det, men i morgon när jag har pengar behöver jag plagget och då har jag ju hängt undan det" - svarade jag och var glad.


Ibland är jag allt smart. Skitjobbigt att leta kavajer förrästen! Finns hur många som helst på hösten men när våren kommer så är det skitsvårt att hitta. Letat ta mig fan överallt, butikerna har väll ett par modeller, men det är storlekarna som är kruxet. H&Ms är för trånga i armarna och det beror på hur de är sydda - fick jag förklarat för mig, Kappahl har bara tygkavajer - jag söker en klassisk kavaj. Flera problem går att rada upp men det är utan innebörd för mig eftersom jag hittade en kavaj igår.


Frida tvingade in mig på Myrorna medans hon skulle fixa nå skumt inne på en annan affär. Så jag gick runt och kollade lite utan ett uns hopp. Och där, mitt framför näsan hänger den! Drömkavajen, hur skön som hellst. Hade gett upp allt hopp och då hittade jag den. Nu behöver jag bara en grå kavaj också, men det kan vänta. Klarar mig på 2 svarta ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback