Irriterande värre

Eftersom jag är jätte irriterad idag och bara vill bajsa snett på hela världen så har jag kommit fram till de mäst irriterande sakerna som finns (enligt mig då).
Så läs och njut...

De 10 mäst irriterande saker jag kan komma på :


Folk som ringer med dolt nummer och vägrar stå för vem det är. (Säga sitt namn). - Om man ringer med dolt nummer ska man väll för i helvete kunna säga vad man heter och vad man verkligen vill. Inget jävla "det borde väll du veta"

Folk som inte har tillräcklig fakta om saker innan de börjar snacka.  - Som en brud som ringde idag och sa att jag hade sex med "hennes" kille igår, vilket var min kille Nasho, utan att ens veta att han inte befinner sig i Sverige. Ta reda på sanningen, så kanske jag köper det nästa gång. Fast jag har inte haft sex sen typ 24 eller 25 februari så good luck.

Gubbar som tror att de äger Stockholms lokaltrafik bara för att man har fötterna på sätet. - Jajaja, jag ska ta ner fötterna från buss-sätet.. Eller nej förrästen jag har stukat foten och min läkare sa att jag skulle hålla den högt. Eller så plockar man ner fötterna för att sedan slänga upp dem så fort gubben gått förbi. Har de inget bättre för sig än att skälla ut ungdommar och ta ut deras aggressioner på oss, bara för att vi e trötta i benen och känner för att skita ner lite?

Dagis / skolbarn som ska på utflykt med skolan via buss. - Jippie Kayay Motherfucker -.- Först ska barnen trycka ihop sig 3 och 3 på varje säte, sen ska de ta upp hela bussen och gärna sitta o dingla med benen och sparka till de äldre som sitter framför eller står bredvid. Sen låter det förjävla illa när alla sitter och pratar i mun på varandra och vägrar att lyssna.

Respektlösa människor som röker på bussen. - Jag har fan i mig inte bett om att någon ska sitta och blåsa rök på mig från sätet bredvid. Och ser det så roligt ut när folk börjar hålla för näsan och kliver av bussen bara för att de mår illa? Riktigt "roligt" är det när dessa tänder en cigg, röker ett par bloss för att sedan hoppa av en hållplats senare. SL höjer priserna vid vandalism så släck cigaretten så det blir billigare.

Folk som sätter sig alldeles föööör nära i tunnelbanan. - Färdmedlet byggdes för att snabbare kunna ta sig fram. Ingen bad dig att sitta och spionera på vad jag skriver i mina sms eller göra så att jag känner mig helt trängd. Var resten av sätet för litet för dig eller? Ser jag ut som den mest intressanta människan i vagnen? Ta en lapp och ställ dig i kö, isåfall vill alla sitta med mig.

Fjortisar och deras jävla idominsalva. - Fjortisar är nog fan i mig det äckligaste jag vet. Först ska de ha en Cider och dela 4 personer på. Sen ska alla skrika och skratta så högt de bara kan. Men bara på låtsas för att folk ska tro att de är jättefulla och har krökat hela kvällen. Sen ska de kleta på en massa jävla geggig och vit idominsalva på läpparna. När jag var bebis hade man sånt på arslet och inte på läpparna. Men vill ni se ut som om ni har slickat bebisröv så gärna för mig, men mig pussar ni inte på med det där kletet. So laaaast year. Det är ute med fjortisar nu, om ni inte viste det.

Noobs som använder sig av förkortningar, så som FTW, WTF, LMAO, FTL, OMFL.. and so on, i sitt verkliga talspråk. - Vem fa-an förstår vad du säger? Jag har ingen datorskärm innanför mina ögon så jag kan inte riktigt föra fotografiskt minne över dessa förkortningar och sitta och komma på varje ords första bokstav. Snacka ordentligt så kan vi komunicera på ett korrekt sätt redan från början.

Hobby-turkar. - Som från början är en vanlig medelklassens svensk, bara en aning avundsjuk på alla utlänningar, för deras språk/ nationalitet etc. Var stolt för vem du är istället för att försöka vara någon annan. Göm inte dig själv genom att snacka som en SFI:are med andra ord prata så kallad Rinkeby-Svenska. (En remix av svenska och utländska ord).  Ey bre.. Abri, ayde, Gitta, Tagga, Shoo, Aina. Var dig själv, alla andra finns redan!

När elever tränger sig i matkön bara för att de inte orkar vänta. - vi andra har också ett schema att passa. Det går inte snabbare bara för att ni tränger er. Vi andra riskerar att få frånvaro och missa viktiga genomgångar. Ät på era tider i stället för att låta oss andra vänta ännulängre. Vi som står sist kommer ju aldrig framåt. Vi förblir längst bak. Så jävla onödigt. Alla får i alla fall mat.


Så, nu tycker jag att jag har fått ihop detta ganska väl. Ni kan ju själva skriva om det finns något mer ni tycker är irriterande. Fast ajg vet att många av er håller med om i alla fall ett par av mina punkter.

Peace out
..v,

Kommentarer
Postat av: Miia

jag håller totaalt med!! Fy faaan för alla äckliga fjortisaar! Och för alla som tränger sig i matkön!

Bra punkter Mathilda! :D <3

2009-04-28 @ 10:03:31
URL: http://miiaauvinen.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jodå jag står i alla fall för det jag hatar och tycker illa om

2009-04-28 @ 11:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback