Truth b4 lies



En rättegång är en lärorik sak.
Antingen kan man stå för det man sagt eller så kan man ljuga så mycket man orkar och trassla in sig helt i sitt egna nät.
Idag va det dags. Jag och 3 andra tjejer ställdes mot väggen för ett rån. Efter allas förhör och sådär så skulle ju advokaterna dividera sina åsikter. Och det var en enda som trodde min historia. Hur sann och ärlig den än var så lyckades bara en se det. Alla ställde sig emot mig. Det var bara jag och en annan tjej som tog modet till att erkänna våra handlingar.
De andra erkände delvis, men inte allt. "de hade glömt vad som hänt." Och eftersom att jag kom ihåg precis allt så bra och visste vad alla hade gjort och sagt så tvekade dem eftersom det lät som om jag läste det från ett manus.
Jag kan inte hjälpa att mitt tal är korrekt i sådanna sammanhang.

Anyway dommerdagen är nästa fredag. Då får jag veta mitt straff

Peac out ..v,

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad de än säger och vad som än är sant och inte så hoppas jag bara att det går bra för dig, håller tummarna!

2009-02-19 @ 20:14:51
URL: http://leiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback