Alkoholfritt - också gott

                                                                   


I helgen var det kryssning till Tallin med familjen för hela slanten. Och det var faktiskt inte that fun. Började med tjaffs hemma innan vi äntligen kom iväg till båten. Sen var det bara att packa oss själva ombord och trycka in våra allt för välpackade väskor i hytten. Me and sis bestämde oss för att gå o kika lite på båten.

När båten äntligen hade lämnat hamnen och styrt ut mot skärgården och havet gick hela familjen ner till taxfreen för att handla. Jag köpte någon skum "partyshaker". Altså en låda med 3 godispåsar i som man typ häller ut och skakar. Sen ska man riva bort en bit av lådan så blir det som ett fack där godiset kommer fram. Anyway... Köpte lite annat shit med. Bla en överraskning och en ny Mascara.

Eftersom att varken jag eller syster är över 18 så blev det ingen alkohol för oss. Så vi fick sitta med våra pinsamt färgglada drinkar. Underskatta aldrig alkoholfria drinkar. De är minst lika goda som en "Rosa Panter" eller en "Sex On The Beach". Och döm absolut inte mig för att jag säger så. Man behåller sitt liv längre genom att inte dricka alkohol. Så det fanns i alla fall vissa fördelar. Beroende på drink så fick man antingen en drink-pinne eller en självlysande grej i.

Eftersom att jag älskar att ha saker i munnen så var jag bara tvungen att stoppa den där lockande lysande staven i käften och bita lite för att den skulle lysa mer. Men jag tror jag har fattat varför det brukar stå: "Ej för barn under 3 år" på vissa förpackningar. Resultatet av att bita i den blev att den sprack och jag fick en frätande, äcklig självlysande vätska i käften. Så hela munnen lyste. Aja-bajja på mig.

I alla fall ville jag bara meddela att alkoholfritt är precis lika gott som alkohol... Om inte godare. Go småbarn!

Peac out ..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback