Sova :D

Jag äääääääälskar att sova. Speciellt när man får sova ut. Tyvärr händer detta aldrig mig. Samma historia every fucking mornin'. På skoldagarna måste jag ställa klockan på 05.45. Jag vet att jag endå snoozar tills en kvart innan min buss går. Halv sju brukar detta oftast bli. Slänger på mig de kläder som ligger längst ut i garderoben, sliter på mig ytterkläderna, drar med väskan och kastar mig ut genom dörren.

Egentligen har jag märkt att det är heeeelt i onödan. Måste ju faktiskt stå på Jakobsbergs station och fördriva tiden medans jag låter 3 tåg åka förbi, för att jag är alldeles för tidig till mitt planerade tåg. Varenda morgon är det så. Förutom när jag börjar 09.40 då kan jag vakna klockan 7 med gott samvete och inte behöva stressa en sekund.

Man kan ju tro att helgerna är sköna att sova ut på. Tror jag säkert. Men jag får ju inte chansen att sova.
Först sitter man uppe framför msn till ungefär 04.11 på fredagnatten. Sen tänker man att det ska bli så skööönt att få sova ut.
Nu är bara problemet att resten av familjen inte är vakna lika länge som jag vilket betyder att dom vaknar när jag har sovit typ 4.5 timmar. Hurra!.

Antingen vaknar man av att mamma pratar alldeles för högt i telefon eller så är det pappa som står och skriker. Ibland kan det vara när syrran fönar håret. I vilket fall så är det lika irriterande varje gång. Jag får helt enkelt ligga i sängen och bli irriterad över min jobbiga familj.
 
Det som är ännu värre är när man vaknar av att man får sms fast man har ljudlöst. LÅT MIG SOVA! Eller när Erica ringer mig vid kl 11. Shit. Det där är knaaas. I 8 fall av 10 somnar jag om igen innom en halvtimme. Men det jag verkligen hatar mest med att sova på helgerna är att jag blir väckt ca var 15:e minut av att föräldrarna försöker få mig att gå upp, sms, telefonsamtal eller whatever. Och när jag väl vaknar klockan 15.30 för att någon förstör min sömn så blir jag frustrerad över att jag har sovit bort ännu en helgdag. jippie Me. Inte är man utsövd och tyvärr är ju dock nästan alla kompisar upptagna redan.

Idag har jag lyckats somna om 6 gånger och vaknade sista gången klockan 15.02 av att mamma ringde från nedervåningen och bad mig komma ner och kolla på film med dem. Hade vart lite mysigt om jag inte hade sätt filmen dagen innan -.-
Jag fick en popcorn brunch och mediciner.

Snart ska jag ut och spendera någon timme med Cattis.

Peac out ..v,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback