Fullplanerad dag

Har inte riktigt vart en bloggdag för mig idag. Har haft ganska fullt upp.
Började med skolan, gjorde i för sig inte så mycket där, hade mest bara lektioner. Min håltimme har ju dragits in och ersatts utav stödmatte för min del.

Efter skolan vad det dags för mig att ta mig till polisstationen, skulle på förhör, angående min mammas ex som tidigare misshandlat både henne, min syster och mig. Denna misshandel pågick under perioden 2003-2008 ungefär och var både psykisk och fysisk. Mig har han bland annat spottat i ansiktet, kränkt och slagit. Jag vågade knappt prata när han var hemma, ville inte att det skulle bli bråk i onödan. I mellan 5 och 6 år har jag fått bevittna våld mot min mamma, där hon har fått tagit emot så många slag att hon inte kunnat stå upp vid vissa tillfällen. Kan gå in längre på det monstret en annan dag.
Förhöret var sådär lagom jobbigt eftersom det är saker som hänt för så pass länge sedan, jag kommer bara ihåg vissa händelser skarpt medans andra har tynat bort helt.

Efter Polisen åkte jag till Kista för att köpa en ny vinterjacka och vinterskor. Folk tycker att jag har många jackor. Jag har en röd, kort Everest (lånad på obestämd tid), en millitärgrön, halvlång Everest (som är för kort, en barnstorlek, trång och för kall) Och nu har jag äver en Svart, Lång Everest. Det gick snabbt att hitta den. Och det som är bra med everest är att det inte är allt för dyrt. Jackan kostade 1299:-
Skorna hittade jag på Eurosko, kommer ej ihåg vilket mäske de hade, men de var vinterfodrade skate-aktiga dojjor (svarta) Jag provade många olika slags skor, men eftersom jag använder mjukisbyxor för det mesta så ville jag inte ha stövlar, det ser så hemskt ut.

Det var min dag =) Vad har ni gjort?

Peace out
..v,


Kommentarer
Postat av: pervelie

De blir ju bra om man låter dom vara bra och inte bryter ner sig själv istället.

2009-11-11 @ 21:42:22
URL: http://pervelie.blogg.se/
Postat av: torin

sv: jaha okej :) åh hoppas du får jobbet då !



vad jobbigt du verkar haft det :( <3

2009-11-11 @ 23:23:55
URL: http://tulline.blogg.se/
Postat av: torin

sv: jaha okej :) åh hoppas du får jobbet då !



vad jobbigt du verkar haft det :( <3

2009-11-11 @ 23:23:55
URL: http://tulline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback