Otrohet och ren besvikelse

Fick tillbaka mitt Straffrättsprov i morse efter att ha pinats sedan i fredags... Till er som såg min facebookstatus kan jag gladeligen meddela att jag fick behålla "mina" 41300 kr eftersom jag inte fick under VG på provet. Däremot fick jag VG+ (1.5p ifrån MVG) Jag och Jasmin tog våra prov utan att kolla betygen, sprang ut i ljushallen för att där skrika av glädje till MVG (trodde jag i alla fall) I stället blev det till en besvikelse... Jag hör Jassa skrika av glädje över sitt mvg i samma sekund vände jag upp baksidan av mitt prov och såg inget annat än "+", då jag förstod att det bara var ett VG. Mitt "glädjetjut" blev ett hulkenskrik i förtvivlan ett "NEEEEEEEEEEEJJ" i moll. Men livet går vidare och jag får satsa på nästa prov, är självklart jättebesviken över att jag var så nära, de fel jag hade var riktiga slarvfel com jag egentligen skrivit rätt på innan men i efterhand suddat ut och ändrat.

Nu sitter jag i hemklassrummet och tänkte försöka skriva mitt talmanus till nationella provet i Svenska som jag har  I MORGON! Hade precis läst igenom instruktionerna för 3:e gången och precis när jag skulle börja söka efter material om otrohet på google kom en våg av högljudda människor in och förstörde min ro. Folk som spelar datorspel, lyssnar på hög musik och skrattar enormt högt för att få sina vänners bekräftelse. Hänsynslösa människor som inte har någon som hellst respekt för andra. Förstår mig inte på sånna. Nu komemr jag ha 3 gånger så mycket att göra ikväll.

Tänker inte avslöja något av mina argument mot otrohet här i bloggen förrän Np är över. Jag tänker inte ge folk mina tankar eller argument gratis... Om det är något som ger mig bra betyg så kanske jag kan avslöja något senare.


Visste ni förrästen att:

* 6/10 svenskar beräknas ha vart otrogna. 
 *Den vanligaste ursäkten är "jag träffade vänner".
*På frågan "har du varit otrogen?" Svarade 66% av kvinnorna men enbart 60% av männen "JA".
*Killar är oftare otrogna med folk från krogen medans kvinnorna håller sig till de i bekantskapskretsen.

Källa: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article1341256.ab

Enligt en annan undersökning menar de att 10% av männen i sverige någon gång vart otrogen.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback