Cloudy With A Chance Of Meatballs



Den absolut bästa animerade filmen på länge.

Proffessorns uppfinningar går alltid fel vare sig de är välplanerade eller ej. Staden är en fiskarstad där de bara äter fisk, speciellt sardiner. En dag får proffessorn (jag kommer inte ihåg hans namn) en idé om att omvandla vatten till mat. Maskinen fungerar dock ej till en början men i jakten på mer energi till maskinen så händer någonting oväntat och oplanerat. Efter en kort stund börjar det plötsligt regna mat och det blir en världssuccée.

Men liksom alla andra handlingar får konsekvenser, får den här handlingen sin. För vad händer egentligen när hela staden märker att man kan få precis den mat man vill. Och vad kan man göra åt problemet som uppstår när maskinen blir besatt av att producera mat?

Kolla själva så får ni se. Jag satt och såg den själv inne på mitt rum och kom på mig själv med att gapskratta rakt ut ett flertal gånger.

Peace out
..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback