Lärorik dag

Har vart med Jasmin nästan hela dagen. Vi började med en liten shoppingtur á la Mathilda...




T-shirt från 149:- H&m
Hårspray Proffs 39:- H&m
Bikini underdel 49.50:- H&m
Puder MaxFactor 120:- Lindex
Deodorant Rexona 99:- Kicks
Bikini överdel 29:- GinaTricot
Örhängen 19:- GinaTricot


Mycket lyckad shopping måste jag säga. Nu har jag lugnat shoppingnerven för ett par dagar. Behöver fortfarande en plånbok, men tror att Göteborg har en del sådana att erbjuda.


Efter alla inköp åkte vi hem till mina föräldrar i Viksjö för att hämta tält och sovsäckar, gick vädligt smidigt, lånade även en väska på hjul av dem för att jag inte kommer orka ha en stor vandrar-ryggsäck med mig. När vi var klara åkte vi hem till mig för att häka middag och "provbygga" upp tältet, gick sjukt bra. Blev väll lite snett och osymetriskt på sina håll men duktiga var vi. Vi kvinnor kan, vi också ;)



Till middag stekte vi kyckling, gjorde en god sallad på feta-ost, 1 tomat, ruckola, rödlök, olivolja, salt och peppar, potatissallad och hemmagjord läsk. Gjorde en liten förrätt av en övergiven grovfralla, salami och brieost, vilket Jasmin gillade... Lika mycket som mig.


Har idag lärt mig; Man kan inte sodastreama saft då reagerar kolsyran starkt och sprutar ut över hela köket.

Efter middagen byggde vi upp tältet sen åt vi glass till efterrätt och drack en kopp kaffe innan det var dags att riva ner tältet igen. Nu har jag precis börjat packa resväskan, vet att jag kommer glömma en hel del om jag börjar för sent. Då börjar man helt enkelt i god tid, under 3 dagar hinner man ju komma på vad som glömts bort - Ibland är jag faktiskt SMART!!! Även fast Kari tycker det motsatta...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback