Är jag för ung att älska - är jag för gammal för kärlek

Är jag än för ung att älska - Finns där en gräns av ålder för kärlek.
Jag kan aldrig förklara den kärlek jag dig giver,
Orden glöms bort i min kärleks stora iver.
Enklast vore väll att se det lilla jag dig kan ge,
Hur jag ur min egen sorg kan få dig att skratta & att le.
Så ont det gör att älska vad jag aldrig når,
Var gång du kollar åt mitt håll är det så min kärlek du får.
Att se in i det mörker där all din kärlek finns,
Är att se hur du din kärlek gömt och ej längre minns.
Mitt uti mitt hjärtas stora sorg,
Din kärlek sover som Moses i sin korg.
Vem är jag att dig älska när jag ej heller kan förklara mig,
Ärligt är ej en underdrift att säga att
Jag Älskar Dig.

©Mathilda Morén

Kände för att skriva ett stycke dikt och det tog bara 40 minuter att få ner min kärlek i ord. Är inte helt nöjd men jag har lyckats få ur vad jag känner, dock i en enda rörig gåta för er, men för han kommer den att ta sin mening.

Peace out ..v,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback