Cashflow flew away



Då har man beställt sin studentmössa + en del tillbehör. Mössans alla detaljer blev guldfärgade, brodyrerna lyder; Mathilda, och Juridik. I bak kommer det att stå Sp3Ju. Mjukisbyxor, hotpants, champagneglas och en visselpipa fick också följa med. Där landade vi på 1.401:- Då måste jag tillägga att jag inte är färdig med beställningen riktigt än. Vill lägga till en tröja också, men vi får se om jag har råd. För tillfället ser det ut som att jag måste betala hela min student själv. Kommer ju kosta en del.


Kollade även hur mina pengar ligger till för den här månaden.

Har att röra mig med:
2.718:-

1050:-

Skulder:
K = 250:-
D = 180:-
F = 400:-
A = 50:-

Internetshopping:
La Redoute = 536:-
Bubbleroom = 296:-
 H&m = 298:-

Övrigt:
Tatuering = 700:-

Summan blir 2.710:-

Då har jag 1058:- kvar att leva på.

Känns som att jag borde blocka alla shoppingsiter för ett tag framöver om jag ska ha råd med kryssning, utlandsresa och student. I Oktober går alla pengar till kryssningen. I November går de till den stora skulden + Egypten och i December går lönen till Egypten och studiebidraget till skulden. Sådär, ja, nu är resten av årets pengar planerade. Känns skönt. Jobbigt bara att jag kommer behöva ringa mormor och pappa för att be om hjälp med studentmössan. Är de så snåla att de inte hjälper mig så tänker jag efterlysa en ny familj... Man ska inte behöva LÅNA pengar av föräldrar, ibland tycker jag att de kan vara lite generösa också.


Det var faktiskt ett bra tag sedan jag fick pengar i handen av mina föräldrar, bara så där ändå. Flera år sedan. Tycker det vore på sin plats!




Kommentarer
Postat av: cattiis

du är skyldig mig hundra :O

2010-09-23 @ 19:15:49
URL: http://kn1v.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback