Nyårslöfte

Det här med nyårslöften är riktigt roligt faktiskt. Man avger ofta sitt löfte efter en dröm man har så som till exempel när folk säger att de ska börja träna efter nyår och ta tag i sina extra kilon. Det är ju för att man drömmer om kunna göra det. Andra drömmer om att kunna sluta röka och säger därför att de ska sluta röka, de klarar ett par dagar och sedan är det kört. (Självklart gäller det inte alla men det är ju oftast så).


Jag själv avgav inget löfte på nyårsafton i mitt berusade tillstånd då jag inte ville upprepa förra årets "smarta" drag då jag stod o rökte utanför dörren och sa att jag skulle sluta röka... långt efter 12-slaget. Så i år tänkte jag vänta med mitt nyårslöfte tills jag kommit på ett bra sådant, vilket jag nu har!


Jag ska unna mig lite med lyx i vardagen. Till exempel ska jag sluta köpa billigt smink ifrån H&m och börja resa lite mer. Det tycker jag är på tiden. Därför åkte jag till centrum idag och unnade mig lite lyx!


Det bestod av en Primer & läppglans från L'oréal, rouge från Maybelline, foundation från Lancôme samt en parfym från D&G. Och eftersom jag blev medlem hos kicks fick jag även 2 doftprov, ett ifrån Bruno Banani och ett ifrån Replay.


D&G parfymen köpte jag eftersom min blev stulen förra nyårsafton, skulle egentligen köpa en stor men den finns tydligen bara i stan och dit orkade jag inte åka. Så jag tog den mindre varianten och jag måste säga att jag blev rätt lurad av förpackningen som besod av 30% luft. Tar den slut får jag väll åka och köpa en till helt enkelt.


Kan ju passa på att klaga på min kamera nu när ni fått se en bild som är tagen med den. Kameran har en massa smarta lägen t.ex. "splashing water" moode, smile-detector, animal-moode och så vidare. Men det finns ingen VANLIG moode. Så om jag ska fotografera någonting som inte har med vattendroppar, djur, léenden, grön natur  och så att göra så blir bilderna verkligen skitbleka. Jättetråkigt tycker jag :(


Vad har ni för nyårslöften i år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback