Övertid och övertrött

Veckorna flyger förbi i rasande fart, det här har varit ännu en sådan.
Helt sjukt vad vi haft mycket att göra på jobbet, med två personer borta har vi endast haft halva arbetsstyrkan inne, dessutom är båda nya. Bra har det gått i alla fall men det har varit stressigt. Skulle varit ledig i onsdags men eftersom min andra nya kollega i så fall skulle jobba ensam fram till lunch bestämde jag mig för att komma in och pluskompa några timmar. Det bestämdes att jag skulle få jobba halva dagen, fram till kl:13. När klockan närmade sig 12 ringde vår kollega, som skulle jobba kväll, in sig sjuk och detta innebar att första kollegan skulle jobba ensam från 13-17. Dagen slutade med att jag var kvar till 16.30. När jag kom hem hade jag kramp i magen för att jag inte ätit mat på hela dagen då jag var förberedd på att äta lunch hemma efter 13. Livnärde mig på en måltidsersättning till frukost, 2 bananer under förmiddagen, en kexchoklad och 2 äpplen på eftermiddagen. Hade ingen energi alls när jag kom hem.
 
I torsdags jobbade jag över 30 minuter, vår team-ledare ville inte att vi skulle jobba ihjäl oss och vägrade gå hem innan vi loggat ut, hon gav oss 5 minuter.
 
Igår blev jag kvar en timme extra också för att avsluta ärenden så att nästa vecka kan börja lugnt. Totalt jobbat över 10 timmar på 3 dagar. När jag satt på kundservice tog det emot något enormt bara man var kvar en minut längre än passet var lagt. Nu har man så mycket att göra att man inte ens tänker på att tiden går. Men slitit blir det, sover nästan så fort jag kommer hem. Nu har jag sovit från ca 22.20 - 10.30 trött chey.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback