Hemlissläpp! & triss i lycka

Så mina vänner då har dagen kommit...
Dags att släppa min hemlighet fri som en flygfärdig fågelunge.
 
Here we go: Jag har gett er en ledtråd i ett tidigare inlägg om ni missat det så; idag fick jag ÄNTLIGEN skriva på mitt nya anställningsavtal!!! Från och med 13-04-01 är jag inte längre anställd för bemanningsföretaget Uniflex utan går över till Teleperformance där jag varit bemannad under de senaste (snart) 8 månaderna. Så jävla skönt!
Anställninghetsgrad på 100% och så fast månadslön i stället för dagens timanställning och rörliga lön.
Superskönt att veta vad man får ut varje månad, som det har varit fram tills nu har jag ju haft en garantilön på drygt 9.300 eller där i närheten dock har jag ju tjänat mellan den summan upp till 15.700 efter skatt...
Jobbigt att inte riktigt ha koll. Kommer ju fortfarande ha lite varierande lön men det beror på OB-tillägg o.s.v. Kände mig så otroligt stolt när jag väl fick skriva på pappren, mission completed liksom... Har en ny provanställning på 3 månader och ska bara jobba på som vanligt. Största skillnaden nu är ju att jag inte längre kan få schema-ändringar som jag gav exempel på förr när jag först var 80%, blev 100%, sedan gick ner på 80% igen för att några dagar senare vara tillbaka på 100%. Nu kommer det att vara 100% all the time.
 
Firade det hela med lite shopping.
 
Köpte min årliga bikini (köper en ny varje år). Varför fokusera på amerikanska, brittiska eller norska flaggan när man numera kan ha svenska?! Patriot -JA!
 
En T-shirt med en Indian och en text på som syns väldigt dåligt, i verkligheten kan man urskilja dessa. den här tishan passar alldeles utmärkt till min...
 
....Nya, ASFRÄSIGA, SKITSNYGGA Mocka-väst.
 
Jag hatar västar, jag hatar kragar, jag hatar fransar och jag älskar den här fransiga västen med krage. Jag är typ helt kär i den. Såg först inget användningsområde med den, kunde inte alls få upp en bild i huvudet på hur jag skulle matcha den eller när jag ska använda den. Nu har jag haft tid att tänka och jag kan använda den till allt! Superlycklig tjej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback